Өсвөрнас форум

Өсвөрнас форум


 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  ТусламжТусламж  ХайлтХайлт  ГишүүдГишүүд  БүлгэмБүлгэм  БүртгүүлэхБүртгүүлэх  НэвтрэхНэвтрэх  
ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***ӨСВӨРНАС форумд тавтай морил***
Latest topics
» end hen hen bn orood ireeeee
Баа 3 сар 08, 2013 4:29 pm by oyuka+orgil=vvrd hamt

» bi yaahuu kk sonin ymaa all yariltsii
Пүр 3 сар 07, 2013 8:51 pm by sore heart.....

» nzuud bolno
Пүр 3 сар 07, 2013 5:58 pm by oyuka+orgil=vvrd hamt

» za ohiduuddaa bayriin mend hurgie
Пүр 3 сар 07, 2013 5:55 pm by oyuka+orgil=vvrd hamt

» hund hairtai blhoopoo ydiin bol?????????????????????
Пүр 3 сар 07, 2013 5:52 pm by oyuka+orgil=vvrd hamt

» Hi oxiduudaa naashaa add hiigeerei
Пүр 3 сар 07, 2013 3:19 am by mimi

»  ohid huwguudiin taniltsah bulan
Пүр 3 сар 07, 2013 12:54 am by Rainbow

» bugdeeree metgelzii
Ням 3 сар 03, 2013 11:29 pm by sore heart.....

» nzuud boltsgooy
Бям 3 сар 02, 2013 3:40 pm by turbold.bt

Бидний тухай
Admins Та бидэнтэй харилцахыг хүсвэл: www.usvurnas@yahoo.com domino.dragon@yahoo.com
Google-ээс хайцгаая
The Web Ask Dave Taylor
4-р сар 2018
ДавМягЛхаПүрБааБямНям
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
CalendarCalendar

Share | 
 

 Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!

Go down 
ЗохиогчМэдээлэл
?????
Зочин



Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Лха 4 сар 28, 2010 1:45 am


Сайхан амраад боссон өглөө эрч хүчтэй байж, тэр өдөртөө ажил хүртэл бүтэмж сайтай байдаг. Тэгвэл сайн унтаж амрахад тань хэрэгтэй зөвлөгөөнүүдийг хүргэе. Унтах цагаа хасах шалтгаан тань юу вэ? Хэтэрхий завгүй, хийх зүйл их байна уу? Та шөнө унтахгүй байснаар их ажил амжуулна гэж бодож байна уу? Та ердөө эрүүл мэндээ баллаж байгаа хэрэг. Нойр багасна гэдэг бол эрүүл мэндтэй холбоотой асуудал юм. Нойрондоо та идэж буй хоолтойгоо адил анхаарал хандуулах ёстой.



1. Та хэт их юм боддог. Хүмүүс өдөр болсон үйл явдал, ихэнхдээ хэрүүл маргаан, бүтэлгүйтсэн зүйлсээ дахин дахин боддог. Мөн түүнчлэн хүмүүс өөрсдийн бодлоо хянадаггүй. Түүнээс болоод хэрэгтэй, хэрэггүй хэт их юмыг боддог. Шийдэл: Хэрвээ хэрэггүй зүйлс толгойд тань орж ирээд байвал зүгээр л босоод өөр өрөөнд ор. Таны бодол шууд л ярилан одно. Тэгээд буцаад орондоо ороод унтах хэрэгтэй. Эсвэл унтахаасаа 2 цагийн өмнө маргааш хийх зүйлс эсвэл бодож тунгаах бүх зүйлсээ хийж дуусгах хэрэгтэй. Тэгэх аваас унтах үед та ямар нэг зүйлсийг бодох хэрэггүй болох юм.



2. Амралтын өдрүүдэд хэт их унтдаг. Бид ажлын өдрүүдэд орой унтаж, харин амралтын өдрүүдэд орой босдог. Ингээд 2 өдөр орой боссон тархи орой босоод дасчихдаг учир даваа гаригын өглөө босох гэж зовдог. Шийдэл: Та орой босох боломжтой байсан ч цагаас илүү битгий унт. Хэрвээ нойр тань хүрээд байвал өдөр 10 минут дуг хийхэд болно.



3. Хэн нэгэн саад болдог. Хажууд тань унтаж байгаа нөхрийн тань хурхирах чимээ таныг шөнө дунд хэсэгхэн ч гэсэн сэрээдэг байж магадгүй. Шийдэл: Хамт унтаж буй хүнээ дээшээ харж бус хажуу талаараа унтахыг санал болго. Учир нь хажуу талаараа унтаж байгаа хүн хурхирах нь бага байдаг юм байна. Мөн түүнчлэн хурхирахад дэрний өндөр нам их чухал нөлөө үзүүлдэг. Судалгаагаар өндөр дэрэндээр унтаж буй хүмүүс нам дэр дэрлэж буй хүмүүсийг бодвол их хурхирдаг болох нь тогтоогдсон байдаг юм байна.



4. Таны гормонд өөрчлөлт орсон. Эмэгтэйчүүдийн хувьд сарын тэмдгийн үед мөн цэвэрших үед үүсэх дааврын өөрчлөлтийн нөлөөгөөр нойргүйдэл бий болж болдог байна. Ихэнхдээ энэ нь шөнө дунд босох, хэт эрт босох зэргээр илэрдэг байна. Шийдэл: Унтахаасаа өмнө усанд орох нь бие тайвширч тайван амрахад сайн нөлөөтэй байдаг. Мөн сарын тэмдэгийн үед өвдөлтөөс болж нойр муутай хонох тохиолдолууд байдаг шүү дээ. Ийм үед та биений юм ирэхээсээ өмнө өвдөлт намдаах эмийг хэрэглэснээр сарын тэмдэг дуустал өвдөлтөөс хамгаалж чаддаг байна. Түүнчлэн өдөрт 20-30 минут дасгал хийж байх хэрэгтэй. Сайхан амарч унтахад өрөө сэрүүн байх нь маш чухал байдаг гэдгийг санахад илүүдэхгүй болов уу.



5. Таны гэдэс дуугардаг. Гэдэс хоосон орондоо орох нь шөнө олон дахин сэрэх шалтгаан болдог. Хоолны дэглэм барьж байгаа, таргалалтаас сэргийлж буй хүмүүс ихэнхдээ ийм асуудалтай учирдаг. Шийдэл: Та шөнө унтахдаа их юм идэх шаардлагагүй юм. Харин өег зүйл идэх хэрэгтэй. Үүнд ганц чанасан өндөг, ганц зүсмэл бяслаг зэргийг нэрлэж болно. Эдгээр нь таныг таргалуулахгүй ба таныг шөнийн турш өлсгөхгүй байж чадна.



6. Унтлагын өрөө тань замбараагүй байдаг. Ширээндээр тань олон бичиг цаас хөглөрдөг, газраар эд хогшил бөөгнөрсөн байдаг. Эдгээр нь танд саад болохгүй байгаа юм шиг боловч үнэндээ таныг унтахад их саад болдог. Учир нь таны нүдэнд хөглөрсөн олон зүйл харагдах үед тархи ер амардаггүй байна. Шийдэл: Хэрвээ танд хийж дуусгаагүй олон бичиг цаасны ажил байгаа бол бүгдийг нь нэг хавтасанд хийх хэрэгтэй. Мөн хөглөрөөд байгаа зүйлсээ нэг саванд хийж аль болох олон зүйл ил байлгахгүй байх хэрэгтэй. Үүнээс гадна өрөөндөө компьютер байлгахгүй байсан нь дээр.



7. Таны өрөө шөнө гэрэлтэй байдаг. Өмнөх нийтлэлүүдэд гэрэлтэй зүйлс нойр сэргээдэг талаар бичиж байсан билээ. Утасны гэрэл, гудамжны гэрэл гээд гэрэл цацруулагч зүйлс нь таны тархинд унтах бус харин сэрүүн байх дохиог өгдөг байна. Шийдэл: Гаднах гэрэлнээс хамгаалах сайн арга бол бараан өнгийн хөшигтэй байх. Учир нь тэдгээр нь өрөөг хангалттай харанхуй болгож чадах ба гаднах гэрлийг нэвтрэхээс хамгаалдаг. Мөн та нүдний хаалтыг хэрэглэж болох юм.



8. Дуу чимээ сонсогддог. Хөлийн чимээ, хажуу өрөөний зурагтын чимээ, хүмүүсийн яриа бидэнд бага ч гэсэн сонсогддог. Шийдэл: Та хэрвээ дуу чимээнээс болоод унтаж чадахгүй байгаа бол агааржуулагч, сэнс зэргийг асаах хэрэгтэй. Энэ нь нэг хэвийн дуу чимээг гаргах боловч саад хийж чаддаггүй. Харин сэнсний чимээнд бусад дуу чимээ хамт дарагдах болно.



9. Тоос шорооноос үүсэх нөхцөл байдал. Тоос шорооноос болоод хүнд унтахад тавгүй болох тохиолдол бий. Бидний унтаж байгаа матрас, дэвсгэр даавуунууд заримдаа удаан угаагдаагүй явж байдаг. Энэ нь урт хугацааны тоос шороог өөртөө татах шалтгаан болдог юм. Шийдэл: Байнга цэвэрлэгээ хийж өрөөнийхөө тоос шорооноос салах хэрэгтэй. Түүнээс гадна өрөөнийхөө цонхыг байн байн онгойлгож, агаар солилцуулах хэрэгтэй. Учир нь гэрт янз бүрийн нян, бактери, хир тоос цугларсан байдаг учир цэвэр агаараар сольж байх хэрэгтэй байдаг байна.



10. Гэрийн тэжээвэр амьтантайгаа хамт унтах. Шийдэл: Гэрийн тэжээвэр амьтадаа унтах үедээ аль болох өрөөндөө оруулахгүй байх хэрэгтэй. Та өрөөндөө ганцаараа байх тусам амар тайван унтаж чадна.
Эхэнд оч Go down
Chinz(O_O)
Helper
Helper
avatar

Бичлэгийн тоо : 617
Points : 671
Join date : 2010-04-23
Age : 24
Байрлал : Ugsnee harsiin !!!

Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Лха 4 сар 28, 2010 2:36 am

ene ih saihan mede bn thx
Эхэнд оч Go down
Хэрэглэгчийн мэдээллийг харах http://www.sansargames.mn
?????
Зочин



Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Лха 4 сар 28, 2010 2:37 am

chamd emr heregtei !!!!!!
Эхэнд оч Go down
Saturn
Top poster
Top poster
avatar

Бичлэгийн тоо : 504
Points : 600
Join date : 2010-04-25
Age : 22
Байрлал : Харанхуй

Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Пүр 4 сар 29, 2010 12:14 am

er ni bol heregtein bnashd
Эхэнд оч Go down
Хэрэглэгчийн мэдээллийг харах
MRL
Unench gishuun
Unench gishuun
avatar

Бичлэгийн тоо : 110
Points : 107
Join date : 2010-04-23
Age : 23

Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: XEXA   Пүр 4 сар 29, 2010 5:09 pm

+++ IB UNTUL STO UHSEN YM SHG UNTDIISHT

++MUHAHA

+++ YADEEN TE?

+++GEM BISH ZAN L YM HOINO IDR

+++MUHAHA

+++MRL BLAA
Эхэнд оч Go down
Хэрэглэгчийн мэдээллийг харах
?????
Зочин



Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Баа 4 сар 30, 2010 12:50 am

Нойр хулжихаас сэргийлэх нь



Хүн хэдэн цаг унтах хэрэгтэй вэ? Үүний хариуг анагаах ухаан одоог хүртэл
олоогүй байна. Хүн бүрийн бие махбодын амрах цаг харилцан адилгүй.
Зарим хүн 8 цаг унтдаг байхад, заримд нь 5 цагийн нойр хангалттай гэнэ.
Мөн 10 цаг унтсан ч нойрмог хэвээр байдаг хүн ч цөөнгүй юм.
Эрдэмтэд та биднийг нойрны хувьд өөрийн биеийг чагнахыг зөвлөж байна.
Тархин дахь биологийн цагаар удирдуулж байдаг бидний бие махбод маань
нойр хүрч байгааг сануулж өгдөг. Орой болоход биеийн дулаан буурдаг.
Тархины үйл ажиллагаа, рефлекс үйл ажиллагаа аажмаар зогсч эхэлнэ. Орой
бүр ижил цагт зовхи анилдан, эвшээж эхэлдгээ ажиглаж болно. Энэ бүгд нь
бие маань бидэнд “унтах хэрэгтэй” гэдгийг л сануулж буй хэрэг юм.

Бид биеийнхээ хүслийг дагах хэрэгтэй. Учир нь яг нойр хүрэхэд
унтахгүй бол дахин нойр хүртэл 1-2 цаг хүлээх хэрэгтэй болно. Хүмүүс
“нойр хулжлаа” гэж ярьдаг нь энэхүү органик тэнцвэр алдагдсан гэсэн үг
юм. Ингэснээр та амрах цагаасаа алдаж хохиролд орж байна гэсэн үг.
Ялангуяа тогтмол цагт сэрэх шаардлагатай үед энэ нь танд томоохон
алдагдал болох нь гарцаагүй.

Нойрыг амархан хүргэдэг хэд хэдэн шалтгаан байдаг. Спортоор идэвхитэй
хичээллэх, хүнд хоолны дараагаар нойр маш их хүрдэг. Энэ бүхний дараа
шууд орондоо орвол та бидний бие махбодод дээрх үйлийн үзүүлэх сөрөг
нөлөөлөл 2 дахин ихэсдэг гэнэ. Иймд орой хөнгөн хооллож, нойрсоход эерэг
нөлөө үзүүлдэг зүйлсийг хэрэглэ гэж зөвлөе. Түүнчлэн оройн хоолныхоо
дараа эсвэл унтахын өмнө амтлаг зүйлсийг тунг нь тохируулан хэрэглэх нь
тустай байдаг байх юм.

Унтахын өмнө
* Ном унших эсвэл хөгжим сонсох: Тайван нойрсохын
тулд саад болж буй гадны зүйлээс хол байх хэрэгтэй. Ном унших, хөгжим
сонсох нь таныг бусад зүйлээс тусгаарлан, унтахад бэлтгэнэ.

* Усанд орох: Халуун устай онгоцонд хүний судас
тэлж, биеийн дулаан буурч эхэлдэг. Унтахаар зэхэх үед биеийн дулаан
буурах нь таны амрахад онцгой нөлөөтэй.


* Зөв байрлал: Орондоо хэвтэх хамгийн зөв байрлал
бол бие, нуруугаа ижил түвшинд байлгах явдал юм. Баруун талаараа зүрхээ
дээд талдаа байхаар хэвтэх хэрэгтэй. Ингэж хэвтэхэд зүрх бусад эрхтэнд
дарагдахгүй тайван ажиллана. Унтлагын өрөөний дулаан 20С-ээс хэтрэхгүй
байх ёстой.

Зайлсхийх зүйлс
* Согтууруулах зүйлс нойргүйдэхэд хүргэдэг: Кофе,
тамхи зэрэг бүх төрлийн сэргээгч зүйлсийг унтахын өмнө хэрэглэх нь сөрөг
нөлөөтэй. Гэвч эдгээр нь кофе, цай зэрэг сонгодог зүйлсээр
хязгаарлагддаггүй. Тухайлбал: Оройн цагт хийсэн “ачаалал ихтэй дасгал”,
“айл гэрийн хэрүүл маргаан” зэрэг нь эдгээртэй эн зэрэгцэхүйцээр
нөлөөлдөг байна. Нөгөө талаас унтахын өмнө компьютер дээр ажиллах,
утсаар ярих, өдрийнхөө ажлыг дүгнэх зэрэг нь нойргүйдэхэд хүргэдэг аж.



* Нойрны эмээс зайлсхий: Өнөө үед жороор хэрэглэдэг
маш олон нойрны эм худалдаж байгаа нь бас л аюулын харангыг дэлдээд л
байна. Хэд хэдэн нойрны эмийг нь хүнд зуршил болж, уцаартай болгож
байгаа учраас хэрэглэх, худалдаалахыг нь хориглосон. Мөн зарим нэг
тайвшруулах эм нь маш хүчтэй үйлчилгээтэй тул унтсаныхаа дараа сэрэх гэж
бүтэн өдрийг зарцуулдаг байна. Хүмүүс зарим төрлийн ургамлыг унтахад
тустай гэж үздэг ч шинжлэх ухааны үүднээс эдгээр нь нойрны хэмнэлийг бий
болгоход огт нөлөөлдөггүйг нь тогтоосон байна. Мөн эдгээр бүх
тайвшруулах, нойрсуулах үйлчилгээ бүхий эмүүд нь эгзим, бөөрний
дутагдал, элэгний гепатит, зүрх судасны өвчнийг үүсгэх зэрэг сул талтайг
мартаж болохгүй. Тиймээс албан ёсоор хүлээн зөвшөөрч, худалдаалагдаж
байгаа эдгээр эмийг хэрэглэхдээ заавал эмчийн зааварчилгаа авах
хэрэгтэй.


* Ор тань зөвхөн унтахад зориулагдсан байх: Нойр
судлаачид, эрдэмтдийн үзэж байгаагаар орондоо зөвхөн унтаж, сэрүүн
байхдаа хол байх хэрэгтэй ажээ. Тиймээс ч хамгийн наад зах нь орондоо
зурагт үзэхийг хориглодог. Энэ нь мэдээж нойргүй хонодог хүмүүс заавал
мөрдөх өдөр тутмын дүрэм юм.
Эхэнд оч Go down
Snow Queen
Бүхнээс онцгой гишүүн
Бүхнээс онцгой гишүүн
avatar

Бичлэгийн тоо : 1189
Points : 101391
Join date : 2010-05-06
Age : 23

Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   Бям 6 сар 26, 2010 11:58 pm

untan gedeg chin aimr tom asuudol...!!!!
noir hurehgu unen laitai ^o^
Эхэнд оч Go down
Хэрэглэгчийн мэдээллийг харах
Sponsored content




Шинэ сэдэв оруулахГарчиг: Re: Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!   

Эхэнд оч Go down
 
Нойргүйдэл бий болгогч 10 шалтгаан !!!!
Эхэнд оч 
Хуудас 1 (нийт 1)

Permissions in this forum:Та энэ хэлэлцүүлэгийн сэдвүүдэд хариулж чадахгүй
Өсвөрнас форум :: Зүгээр л ярилцъя :: Мэдээлэл :: Мэдээлэл-
Ийшээ оч: